Nestlé bilježi stabilan organski rast od 7,2% u 2023. godini
Nestlé, najveća prehrambena kompanija na svijetu, objavila je finansijske rezultate za 2023. godinu, s fokusom na:
- Organski rast od 7,2%, uz povećanje cijena od 7,5% i stvarni interni rast (RIG) od -0,3%. Rast je ostvaren na temelju rezultata širom tržišta i kategorija.
- Ukupna prodaja iznosila je 93 milijarde švicarskih franaka, što je 1,5% manje nego prethodne godine (u 2022. godini iznosila je 94,4 milijarde švicarskih franaka). Kursne razlike uticale su na umanjenje prodaje za 7,8%. Neto prodaja imovine imala je negativan uticaj od 0,9%.
- Osnovna marža operativnog profita (UTOP) iznosila je 17,3%, povećavajući se za 20 bazičnih poena prema prijavljenim i za 40 bazičnih poena prema konstantnim valutama. Marža operativnog profita (TOP) iznosila je 15,6%, povećavajući se za 160 bazičnih poena.
- Osnovna dobit po dionici povećana je za 8,4% u konstantnim valutama i za 0,1% prema prijavljenim podacima, i iznosi 4,80 švicarskih franaka po dionici. Dobit po dionici povećala se za 23,7%, odnosno na iznos od 4,24 švicarskih franaka prema prijavljenim podacima, uglavnom odražavajući jednokratne stavke iz prethodne godine.
- Slobodni novčani tok iznosio je 10,4 milijardi švicarskih franaka, povećavajući se za 3,8 milijardi švicarskih franaka nakon značajnog smanjenja obrtnog kapitala.
- Upravni odbor predlaže dividendu od 3,00 švicarska franka po dionici, što je uvećanje od 5 centi, čime je ovo 29. uzastopna godina rasta dividendi. Tokom 2023. godine, 12,8 milijardi švicarskih franaka vraćeno je dioničarima putem kombinacije dividendi i otkupa dionica.
- Prognoza za 2024. godinu: očekuje se organski rast prodaje od oko 4% i umjeren porast osnovne marže operativnog profita. Također, očekuje se rast osnovne dobiti po dionici u konstantnim valutama po stopama između 6% i 10%.
- Srednjoročni ciljevi za 2025. godinu potpuno su potvrđeni: srednjoročni planirani jednocifreni organski rast prodaje i raspon osnovne marže operativnog profita od 17,5% do 18,5% do 2025. godine. Očekuje se da će osnovna dobit po dionici u konstantnim valutama porasti između 6% i 10%.
Mark Schneider, izvršni direktor kompanije Nestlé izjavio je: “Nesvakidašnja inflacija u posljednje dvije godine povećala je pritisak na mnoge potrošače i uticala na potražnju za prehrambenim proizvodima i napicima. U ovom izazovnom kontekstu, ostvarili smo snažan organski rast i stabilno poboljšanje marže uz povećane marketinške i druge investicije u rast. Naš trend slobodnog novčanog toka vratio se na historijske nivoe.”
Nestlé Bosna i Hercegovina
“Iza nas je godina na koju smo ponosni kao kompanija i kao tim. Jasno smo pokazali odlučnost u ispunjavanju naše poslovne obaveze. Orijentiranost prema krajnjim potrošačima i kupcima kao polazna tačka naših strategija omogućava nam postizanje izuzetnih performansi u kategorijama hrane, pića, hrane za kućne ljubimce i slatkiša. Nastavili smo put ka aktivnom doprinosu stanovništvu i lokalnoj zajednici u očuvanju prirode, te smo uživali u proširenju i razvoju Zdravo! programa i inicijative Čista umjetnost, pri čemu je važno napomenuti da je to bilo moguće zahvaljujući zajedničkim naporima s našim lokalnim partnerima.”, istakao je Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu.
Prodaja na nivou Grupe
Organski rast iznosio je 7,2%. Cijene su povećane 7,5%, odražavajući inflaciju troškova u posljednje dvije godine. RIG je bio -0,3% na što su utjecali slabija potražnja potrošača, ograničenja kapaciteta i privremeni poremećaji u snabdijevanju vitaminima, mineralima i dodacima prehrani u drugoj polovini godine. Očekivano, RIG je postao pozitivan u četvrtom kvartalu i u drugoj polovini godine zbog optimizacije portfolia, poboljšanja nivoa usluga korisnicima i snažnije podrške brendova.
Po kategorijama proizvoda, Purina PetCare je najviše doprinio/utjecao na organski rast, sa snažnim zamahom u svim kanalima. Purina ONE, Purina Pro Plan i Friskies su zabilježili dvocifreni rast. Prodaja Purina Pro Plana dostigla je gotovo tri milijarde švicarskih franaka. Kafa je zabilježila višecifreni rast, sa pozitivnim razvojem prodaje svih brendova, kojeg je podržala snažna potražnja kroz tzv. out-of-home kanal prodaje (ugostiteljski objekti i Business2Business samoposlužne aparate za kafu).
Zona Evropa
Na rast u Zoni Evropa utjecalo je povećanje cijena, snažan razvoj prodaje putem e-trgovine i nastavak rasta out-of-home prodajnog kanala. Zona Evropa je ostvarila rast tržišnih udjela u kategorijama hrane za kućne ljubimce i dječje prehrane.
Organski rast iznosio je 8,2%, uz povećanje cijena od 10,6%. RIG je bio -2,4%, na što su utjecali elastičnost potražnje i ograničenja kapaciteta. Kursne razlike negativno su uticale na prodaju za 4,9%. Neto prodaja imovine uticala je na smanjene prodaje za 3,4%. Ostvarena prodaja u Zoni Evropa manja je za 0,2% i iznosila je 19,1 milijardu švicarskih franaka.
Predviđanja za 2024. godinu
Prognoza za 2024. godinu: očekuje se organski rast prodaje od oko 4% i umjeren porast osnovne marže operativnog profita. Također, očekuje se da će osnovna dobit po dionici u konstantnim valutama porasti između 6% i 10%.
Srednjoročni ciljevi za 2025. godinu potpuno su potvrđeni: srednjoročni planirani jednocifreni organski rast prodaje i raspon osnovne marže operativnog profita od 17,5% do 18,5% do 2025. godine. Očekuje se da će osnovna dobit po dionici u konstantnim valutama porasti između 6% i 10%.